Friday, December 14, 2007

Les Megachurches. Un mon surrealista

Fa un parell de dies, perdut a Houston vaig anar a una "missa" de un telepredicador. Va ser tota una experiencia, la Lakewood Church, es l'esglesia de major creixement dels Estats Units del darrer any i fa uns 3 anys van comprar i reconvertir, l'estadi dels Houston Rockets. Avui es un temple de 16.000 persones. Despres us explico la historia pero aquesta es la foto:


  • Vaig arribar i per comencar l'aparcament era gratuit
  • Em van rebre a la porta i en menys de 20 metres ja m'havien donat la ma 4 persones
  • Se'm va ocurrer dir-los que era la primera vegada. em van acompanyar a la primera fila, al costat del ... master de la orden Joel Osteen. La ceremonia va ser espectacualar, un escenari de concert de rock, 15 cantants, musics, llums, imatge, tot un show
  • El sermo semblava mes del Club de la Comedia
  • La gent entregada, bojament entregada
  • Els assistents repartint Kleenex a tort i a dret amb tanta plorera
  • Espais de joc pels nens mentres els pares van a la cerimonia
  • Una llibreria inmensa

El resultat, l'esglesia de major creixement dels Estats Units, s'han autodenominat Cristians No Denominational (es a dir sense afiliacio), un discurs hiper-senzill pero sempre molt moderat i centrat en l'acompliment i no en la critica (no critica per exemple l'homosexualitat).

Ningu em va intentar convencer, ningu em va fotre un rollo, i jo vaig marxar entenent millor perque aquests Telepredicadors, tenen el poder que tenen.

No comments: